niedziela, 19 maja 2013

Gorąca czekolada przyprawiana

Czekolada ... któż z nas nie lubi :)
Gdy sięgnę pamięcią przypominają mi się czasy gdy wstając o 5 rano ( swoją drogą bestialska pora:) moja mama robiła mi gorącą czekoladę- prawdziwą gęsta i słodką gorącą czekoladę która dawała mi energie na cały dzień:) Wracając do tego czasu przygotowałam taki magiczny napój :)

Będziemy potrzebować:
1/2 tabliczki czekolady o zawartości kakao co najmniej 70%
200 ml pełnotłustego mleka
1/2 łyżeczki cynamonu
1/2 łyżeczki mielonego czarnego pieprzu lub imbiru
1 łyżeczka słodkiej śmietanki

Przepis jest tak naprawdę bardzo prosty - najważniejsze są proporcje składników.
Topimy czekoladę w kąpieli wodnej w trakcie mieszając i dodając mleko - mieszamy.
Dodajemy cynamon i pieprz i znów mieszamy. Pieprz możemy również zastąpić imbirem. Dodajemy słodką śmietankę- jeżeli lubimy bardziej czekoladowe możemy opuścić ten składnik ale ja osobiście wole ze śmietanką. Najważniejsze podawać na gorąco. Wyśmienita w deszczowy i zimny dzień ale na gorszy humor również doskonała.

Jeżeli lubicie można udekorować bitą śmietana i posypać mieloną czekolada:)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz